Казковий світ

«Ознайомлення з правилами протипожежної безпеки»

- навчати дітей правилам попередження пожежі

- формувати вміння додержуватися цих правил

- уточнити, закріпити та поглибити уявлення дітей про користь вогню та шкоду від нього

- виховувати почуття небезпеки щодо вогню, бережливе ставлення до свого здоров'я та життя.

Розпочати бесіду можливо загадкою про вогонь або згадуванням віршованих рядків з твору “Кицькин дім”.

Запитати дитину:

-Вогонь-це наш приятель чи ворог?

- Помічник чи злодій?

- Як він нам, людям, допомагає?

- А як може зробити шкоду?

Доречно було б пригадати й казку “Снігуронька”.

- Чому із нею трапилась біда?

- зроблена зі снігу, стрибнула через вогонь та розтанула

- не знала, що таке вогнище;

- дівчата грались з вогнем разом, а постраждала лише вона.

Отже, щоб з нами не трапилось біди, ми повинні все про вогонь знати та вміти з ним поводитися.

Яка людям користь від вогню?

- на вогні готують їжу;

- вогонь у печі дає у хаті тепло;

- вночі навколо вогню світло.

Яку шкоду може вчинити вогонь?

- може скоїти велику пожежу;

- може спалити будинок і цілий ліс;

- можна отримати опіки і, навіть, загинути;

А звідки з'являється вогонь?

- може виникнути із сирників;

- буває на плиті, коли мама готує їжу;

- з'являється, коли розпалюють багаття

А що таке пожежа?

- коли вогонь дуже великий і сильний;

- коли вогонь не можна самому загасити;

- коли треба викликати пожежників.

А чому виникає пожежа?

- коли діти граються із сірниками, з'являється вогонь, діти лякаються та тікають, а вогонь спричиняє пожежу;

- якщо покласти на гарячу плиту які-небудь речі, вони можуть загорітись;

- якщо користуватися несправними електроприладами;

- від ігор із розпаленим багаттям може загорітися ліс.

Що треба робити, щоб запобігти лиха?

- не треба брати сірники;

- - не треба підпалювати суху траву, гілки, папір та інше;

- не треба гратися біля багаття;

- не треба гратися біля гарячої плити;

- не треба без дорослих вмикати електроприлади.

Гра “ Підкажи останнє слово ”

Щоб здоров'я діткам мати

Та уникнути біди,

Треба правила ці знати,

Пам'ятати їх завжди.

Як немає поруч мами,

То вирішуйте самі:

Можна гратись сірниками?

Кожен скаже вірно..НІ!

В лісі вогнище розклади

Для забави навесні....

Аж до зір воно палало,

Так робити можна?..НІ!

Телевізор увімкнули,

Подивились і пішли,

А от вимкнути забули,

Так і треба, діти?..НІ!

На плиті вогонь палає,

Мама вийшла, ви одні.

Коли хтось вогонь займає.

То він робить вірно?..НІ!

Тож, щоб сонечку радіти

І дорослим і малим

Від пожежі треба вміти

Захищатися самим.

Продовжувати знайомити дітей з народними казками, прищеплювати цікавість до художнього слова;

-формувати вміння відгадувати загадки та швидко знаходити відгадки, відповідати на запитання повними реченнями, переказувати окремі уривки з казки, відповідати на запитання за її текстом тощо;

- вчити дітей розуміти зміст казок, вчинки героїв, мораль казок;

-виховувати доброту, дружні взаємовідносини, любов до українських казок, прищеплювати пізнавальний інтерес до фольклорної спадщини свого народу.

Дидактична гра «Казкові загадки»

  • Діти, відгадайте казкові загадки

Любі діти, коли йшла,

По дорозі це знайшла.

Це хатинка невеличка,

Ми у казці....( “Рукавичка”)

Від цієї булави

Змій позбувся голови.

Прагне хлопчик бути хоч трошки

Схожим на ....( Котигорошко “)

Хто до нас прийшов на свято,

Вередливий та пихатий?

Вередлива то коза

Ми у казці ....( “ Дереза)

Хто на гусячих крилятах

Прилетів до мами й тата,

Був міцний. Бо їв кулешик.

Це відомий всім ....( “ Телесик”)

Сидить півник на печі.

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає.

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати.

( “ Котик і півник”)

Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав.( “ Колосок”)

2. А давайте ми з вами згадаємо які пісні співають герої казок

  • Яку пісеньку співав Колобок?
  • Яку пісеньку співала мама-коза, коли поверталася з лісу додому?
  • Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?
  • Як кликав Півник на допомогу Котика?
  • Як відказувала Коза-дереза, коли сиділа в заячій хатці?

Молодці діти.

3.”Скільки героїв назвіть ” Давайте пригадаємо скільки казкових героїв є у таких казках?

  • Кого зустрів Колобок у лісі?

(Зайчика,вовка, ведмедя, лисицю)

  • Кого спіймав солом’яний бичок ?

(ведмедя,вовка, лисицю, зайця)

  • Скільки тварин тягло ріпку ?

( 3)(собачка, киця,мишка)

  • Кого перелякав Пан Коцький?

(ведмедя, вовка, кабана, зайця)

  • Хто жив у рукавичці?

(мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан,ведмідь)

  • Хто вимагав від Кози-дерези покинути зайчикові хатку?

(лисиця, вовк,ведмідь, рак)

4. Давайте дізнаємося які кінцівки мають казки

  • Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу?
  • Хто вигнав козу-дерезу із зайчикової хатки?
  • Хто їв пиріжки у казці “ Колосок”?
  • Яку винагороду одержало гусеня у казці “ Івасик-Телесик”?

Трішки втомились?Давайте проведемо фізкультхвилинку.

Фізкульт хвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легенько потягнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

На місця всі посідали.

Діти, я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки.

Кiлькiсть переглядiв: 259

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.