Казковий світ
«Ознайомлення з правилами протипожежної безпеки»
- навчати дітей правилам попередження пожежі
- формувати вміння додержуватися цих правил
- уточнити, закріпити та поглибити уявлення дітей про користь вогню та шкоду від нього
- виховувати почуття небезпеки щодо вогню, бережливе ставлення до свого здоров'я та життя.
Розпочати бесіду можливо загадкою про вогонь або згадуванням віршованих рядків з твору “Кицькин дім”.
Запитати дитину:
-Вогонь-це наш приятель чи ворог?
- Помічник чи злодій?
- Як він нам, людям, допомагає?
- А як може зробити шкоду?
Доречно було б пригадати й казку “Снігуронька”.
- Чому із нею трапилась біда?
- зроблена зі снігу, стрибнула через вогонь та розтанула
- не знала, що таке вогнище;
- дівчата грались з вогнем разом, а постраждала лише вона.
Отже, щоб з нами не трапилось біди, ми повинні все про вогонь знати та вміти з ним поводитися.
Яка людям користь від вогню?
- на вогні готують їжу;
- вогонь у печі дає у хаті тепло;
- вночі навколо вогню світло.
Яку шкоду може вчинити вогонь?
- може скоїти велику пожежу;
- може спалити будинок і цілий ліс;
- можна отримати опіки і, навіть, загинути;
А звідки з'являється вогонь?
- може виникнути із сирників;
- буває на плиті, коли мама готує їжу;
- з'являється, коли розпалюють багаття
А що таке пожежа?
- коли вогонь дуже великий і сильний;
- коли вогонь не можна самому загасити;
- коли треба викликати пожежників.
А чому виникає пожежа?
- коли діти граються із сірниками, з'являється вогонь, діти лякаються та тікають, а вогонь спричиняє пожежу;
- якщо покласти на гарячу плиту які-небудь речі, вони можуть загорітись;
- якщо користуватися несправними електроприладами;
- від ігор із розпаленим багаттям може загорітися ліс.
Що треба робити, щоб запобігти лиха?
- не треба брати сірники;
- - не треба підпалювати суху траву, гілки, папір та інше;
- не треба гратися біля багаття;
- не треба гратися біля гарячої плити;
- не треба без дорослих вмикати електроприлади.
Гра “ Підкажи останнє слово ”
Щоб здоров'я діткам мати
Та уникнути біди,
Треба правила ці знати,
Пам'ятати їх завжди.
Як немає поруч мами,
То вирішуйте самі:
Можна гратись сірниками?
Кожен скаже вірно..НІ!
В лісі вогнище розклади
Для забави навесні....
Аж до зір воно палало,
Так робити можна?..НІ!
Телевізор увімкнули,
Подивились і пішли,
А от вимкнути забули,
Так і треба, діти?..НІ!
На плиті вогонь палає,
Мама вийшла, ви одні.
Коли хтось вогонь займає.
То він робить вірно?..НІ!
Тож, щоб сонечку радіти
І дорослим і малим
Від пожежі треба вміти
Захищатися самим.
Продовжувати знайомити дітей з народними казками, прищеплювати цікавість до художнього слова;
-формувати вміння відгадувати загадки та швидко знаходити відгадки, відповідати на запитання повними реченнями, переказувати окремі уривки з казки, відповідати на запитання за її текстом тощо;
- вчити дітей розуміти зміст казок, вчинки героїв, мораль казок;
-виховувати доброту, дружні взаємовідносини, любов до українських казок, прищеплювати пізнавальний інтерес до фольклорної спадщини свого народу.
Дидактична гра «Казкові загадки»
- Діти, відгадайте казкові загадки
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці....( “Рукавичка”)
Від цієї булави
Змій позбувся голови.
Прагне хлопчик бути хоч трошки
Схожим на ....( Котигорошко “)
Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці ....( “ Дереза)
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім ....( “ Телесик”)
Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати.
( “ Котик і півник”)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.( “ Колосок”)
2. А давайте ми з вами згадаємо які пісні співають герої казок
- Яку пісеньку співав Колобок?
- Яку пісеньку співала мама-коза, коли поверталася з лісу додому?
- Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?
- Як кликав Півник на допомогу Котика?
- Як відказувала Коза-дереза, коли сиділа в заячій хатці?
Молодці діти.
3.”Скільки героїв назвіть ” Давайте пригадаємо скільки казкових героїв є у таких казках?
- Кого зустрів Колобок у лісі?
(Зайчика,вовка, ведмедя, лисицю)
- Кого спіймав солом’яний бичок ?
(ведмедя,вовка, лисицю, зайця)
- Скільки тварин тягло ріпку ?
( 3)(собачка, киця,мишка)
- Кого перелякав Пан Коцький?
(ведмедя, вовка, кабана, зайця)
- Хто жив у рукавичці?
(мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан,ведмідь)
- Хто вимагав від Кози-дерези покинути зайчикові хатку?
(лисиця, вовк,ведмідь, рак)
4. Давайте дізнаємося які кінцівки мають казки
- Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу?
- Хто вигнав козу-дерезу із зайчикової хатки?
- Хто їв пиріжки у казці “ Колосок”?
- Яку винагороду одержало гусеня у казці “ Івасик-Телесик”?
Трішки втомились?Давайте проведемо фізкультхвилинку.
Фізкульт хвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легенько потягнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
На місця всі посідали.
Діти, я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки.
Коментарi