Мета роботи: створення умов для виховання майбутнього громадянина правової держави.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ НАШОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ:
- допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність, разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини;
- вчити толерантно спілкуватися один з одним;
- виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших; формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок);
- заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.
Основними принципами реалізації програми по правовому вихованню є систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв'язок із заняттями з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом, музичного виховання, вільної, ігровою, театралізованою діяльністю...
АЛЕ НАЙВАЖЛИВІША СКЛАДОВА, ЯКА ПРАВОВУ КУЛЬТУРУ ДИТИНИ- ЦЕ ПРАВОВА КУЛЬТУРА ДОРОСЛИХ ТА ЇХ ВІДПОВІДНА ПОВЕДІНКА. САМЕ ТОМУ РОБОТА З РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ ПО ПРАВОВОМУ ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНЯТ РОЗПОДІЛЕНА НА ТРИ ЕТАПИ:
- І. Робота з колективом ЗДО
- ІІ. Робота з підвищення правової культури батьків
- ІІІ. Робота з дітьми.
Шановні батьки!
Наші діти, як і всі люди на Землі мають рівні права та свободи – ці права закріплені Конвенцією про права дитини, що проголошена Генеральною Асамблеєю ООН від 20 листопада 1989 року
Кожна дитина має право:
– На рівень життя необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального та соціального розвитку.
– На захист здоров’я та медичне обслуговування.
– На захист від поганого поводження з боку батьків або тих хто забезпечує за ними догляд та від відсутності їх турботи про дитину.
– На захист від жорстокого, або принижуючого гідність людини поводження чи покарання.
– На захист від сексуальних домагань.
– На проживання з батьками та на підтримку контакту з батьками в разі їх розлучення.
– На свободу думки, совісті, віросповідання.
– На особисте життя, на недоторканість житла, таємницю кореспонденції.
Коли порушуються права дитини?
– Коли не має безпеки для її життя та здоров’я.
– Коли її потреби ігноруються.
– Коли не задовольняються її основні потреби.
– Коли, щодо дитини, спостерігаються випадки насильства або приниження.
– Коли порушується недоторканість дитини.
– Коли завдається шкода здоров’ю дитини.
– Коли дитину ізолюють.
– Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
– Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття.
– Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
– Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
– Коли навіюють страх за допомогою жестів, поглядів, погроз фізичного покарання.
– Коли дитину залякують, використовуючи при цьому суспільні установи (міліцію, церкву, спецшколу, колонію, лікарню).
– Коли порушують статеву недоторканість дитини.
– Коли контролюють її доступ до спілкування з ровесниками, дорослими, родичами, одним із батьків, якщо немає рішення суду.
– Коли використовують дитину, як засіб економічного торгу під час розлучень, поділу майна.
– Коли дитині не надається право робити помилки.
Діти, права яких порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.
Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
– Пам’ятати, що дитина це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які належить поважати.
– Забезпечити її безпеку, навчити поводити себе безпечно.
–Не допускати фізичної і словесної агресії по відношенню до дитини та інших людей.
– Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня, ділитися з дитиною своїми почуттями і власними думками.
– Пам’ятати про її вік та проте, та його особливості.
– Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть для неї доступними.
– Залучати дитину до створення сімейних правил.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
Дитина буде поважати права інших людей, якщо поважатимуть і її права.
Коментарi