Підготувала вихователь групи № 8 Мірошниченко Н.В..
Дослід: “Пророщування вівса — вода тала, джерельна, технічна”
Мета: встановити взаємозв'язок якості води для поливу з темпами росту та розвитку рослини
Матеріали: три однакові ємності для висадки овса, три ємності для води: талої, джерельної, технічної, овес
Овес замочи тичистою водою на 10-12 годин. Розсипати овес у ємності, підписати “ТАЛА”, “ТЕХНІЧНА”. Ємності для води теж підписати, набрати в них воду: Тала — розтоплений або лід з морозильної камери, Джерельна — питна чиста, Технічна — з-під водопровідного крану. Здійснювати полив один раз на день відповідноє водою. Уважно стежити та відмічати будь-які зміни в розвитку рослини.
Висновок: перші чотири дні експерименту рослини розвиваються однаково, через 10 днів стає очевидно, що рослина, яку поливали талою водою має найрозвиненішу корневу систему та найвищі ростки; трохи вступає у темпах розвитку “талій” рослині “джерельна”. Рослина, яку поливали технічною водою має значно слабшу корневу систему та невисокі росточки жовтуватого кольору, в той час як інші дві рослини мають ростки зеленго кольору.
Дослід "Рослина п’є воду”
Мета:ознайомити дітей з тим, що вода потрібна для людей, рослин, тварин; учити визначати і називати основні її ознаки та властивості (може бути чистою/брудною, холодною/теплою, розливається, ллється, капає); розвивати здатність встановлювати найпростіші зв'язки і взаємозалежності в стані речовини, спостережливість і допитливість.
Матеріал: склянки з водою, харчовий барвник (мною використано барвник для великодніх яєць), листя капусти.
Хід досліду:У склянку з водою додати декілька краплинок, харчового барвника. Якого кольору стала вода? Для порівняння залишити одну скланку із чистою водою. Розібрати капусту на листочки, занурити по одному листочку у склянку з барвником та у скланку з чистою водою. Як капуста змінить колір – підвести підсумок «ми те, що ми споживаєм». Прослідкувати за тим, який листочок швидше зів’яне.
Дослід «Райдуга з цукерок»
Мета: продемонструвати дітям наявність штучних барвників у солодощах.
Матеріали: тарілка з невисоким бортом, цукарки “Skittle’s”, гаряча вода.
Хід досліду:
Викласти на тарілку по колу цукерки, залити гарячою водою, трохи почекати. Зробити висновок про наявність штучних барвників та порозмислити, корисні вони чи шкідливі.
Коментарi