“Хто свічки засвітив?”
Продовжувати знайомити дітей з оповіданнями В.Сухомлинського.
Сприяти розвитку мовлення, образного мислення та уваги, артикуляційних здібностей, інтонаційної виразності мовлення, пізнавального інтересу до живого довкілля, зокрема до флори рідного краю. Виховувати любов до рідної природи, позитивне ставлення до художньої літератури.
Словник: активізація прикметниками-ознаками квітучої природи.
Матеріал: тематичні ілюстрації із зображенням деяких рослин України; гілочка кітучого каштану у вазі; оповідання В.О.Сухомлинського “Хто свічки засвітив?”; уривок з вірша В.Багірової “Каштани світять”; плоди каштану; скоромовка.
Дидактична гра “Дива рідного краю”.
(діти за картинками-підказками дають відповіді повними реченнями)
-Яке дерево міцне та величне, мов козак? (Дуб-дерево міцне та величне, мов козак.
)
-Який кущ у ягодах виглядає, мов дівчина у червоному намисті ? (Калина у ягодах виглядає, мов дівчина у червоному намисті.)
-Яка весняна квітка нагадує краплинки неба? (Пролісок нагадує краплинки неба.
)
-На якому дереві розпускаються пухнасті котики? (На вербі розпускаються пухнасті котики.)
-Погляньте,будь ласка на цю гілочку. Із якого вона дерева? (Із каштану-
це каштанова гілочка.)
-Що ви бачите на неї? (Квітку.)
-Яка ця квіточка? (Допомогти дітям дібрати якомога біпьше слів-ознак: гарна, біла, велична, ніжна, тендітна, дивовижна, чудесна, красива тощо).
-Послухайте про квіти каштана оповідання
В.О.Сухомлинського“Хто свічки засвітив? ”
Пішла Маринка з мамою до лісу. Був травень, усе зеленіло. Глянула Маринка на зелені крони каштанів. Радісно загорілися ії оченята.
-Дивіться, мамо,-говорить дівчинка, -на каштанах свічки горять. Хто це їх засвітив?
-Прийдемо вранці, подивимось,-усміхнулась мама.
Рано-вранці по холодній росі прийшла мама з Маринкою до лісу. Дивиться Маринка на зелені каштани. Бачить - білочка стрибає.
Ой, та цеж вона стрічки засвітила. Хто їй вогнику дав? Певно, сонечко. Зійшло, дало білочці гарячу іскорку, вона і засвітила свічки на каштанах.
-Cподобалося вам оповідання? (Так.)
-Про кого розповідається у ньому? (Про дівчинку Маринку та ії маму.)
-Чим здивувало маленьку Маринку каштанове дерево? (Маринка побачила, що на ньому горять свічки.)
-Як ви гадаете, що за свічки були на каштані? (Це були його квіти.)
-Кого ще побачила дівчинка на каштані, коли прийшла до лісу вдруге? (Вона побачила білочку.)
Розкажіть, як Маринка-фантазерка пояснила собі появу білосніжних свічок на каштані? (розповіді дітей)
Дидактична гра “Розкажи про каштани!”
-Де ростуть каштани?
-Коли каштанові дерева розцвітають?
-Як виглядають квіти каштанів? Що нагадують вони?
-Що відчуваеєте ви, коли дивитесь на розквітлу гілочку каштана?
Читання уривку з вірша В.Багірової “Каштани світять”.
Каштани світять, як свічки,
Білогарячим цвітом,
Весна торкаеться руки
Усміхненого літа.
Фізкультхвилинка.
-Що з'явиться на місті квітів-свічок, коли вони відцвітуть? (Круглі зелені колючі “їжачки”.)
-А що з них восени впаде на землю? (Плоди каштана.)
-Які плоди каштана? (Круглі, коричневі, блискучі.)
З плодами каштана проводиться рухлива гра “Влучи у ціль”.
Скоромовка “У Мишка та Івана у мішку каштани”.
(Вимовляється чітко та виразно спочатку повільно, потім швидче, можна з різною інтонацією: здивовано, захоплено, сумно тощо)
Коментарi